INCREASE ROOM SERVICE SALES EVEN UP TO 40% AND CUSTOMER EXPERIENCE
Yellowtab for Hotels replaces old fashioned printed info booklets. Guests will find effectively local services, local information about the city, and products which interests them. In addition these tailored tablets enable fast and easy way of ordering from the room service. Yellowtab also has a wide range of interesting content. Including magazines, news, videos and more! Yellowtab combines relevant information and entertainment for the guest.
For Hotel customer
More revenuefor hotels
Earn up to +0,20€ per day per room! Or 5,95€ monthly or 71,39€ yearly per room.
Digital sales and customer service channel
Increase room service sales even up to 40%
Entertainment, usefull information, magazines etc..
Digital hotel info booklet (save in printing costs and make your hotel more environmentally friendly)
What our customers say

Hilkka Lehtinen
Hotellipäällikkö
Original Sokos Hotel Vaakuna
Original Sokos Hotel Vaakunaan räätälöidyistä Yellowtab-laitteista löytyy hotellikansion lisäksi muun muassa aikakausi- ja sanomalehtien digiversiot, suositut suoratoistopalvelut, lastenohjelmat sekä pelit. Viimeisin lisätty ominaisuus on Vaakunan oman ravintolan room service-palvelu. Yellowtab-laitteet ovat tukeneet Vaakunan tavoitteita kehittyä modernimpaan suuntaan.
Read moreCase Study: Original Sokos Hotel Vaakuna
Käynnistimme Yellowtabin pilottihankkeen yhteistyössä Original Sokos Hotel Vaakunan kanssa kesällä 2017. Pilottihankkeen tarkoituksena oli testata tuotettamme käytännössä sekä saada samalla arvokasta dataa hotellivieraiden Yellowtab-käyttäytymisestä.
– Tablettien pilotointi oli alusta saakka todella kiinnostava ajatus ja oli kiva päästä olemaan projektissa mukana alusta saakka. Ajatuksena oli parantaa asiakaspalvelua ja lisätä myyntiä, Vaakunan entinen hotellipäällikkö Hilkka Lehtinen muistelee.
Original Sokos Hotel Vaakuna kuitenkin alun perin kiinnostui Yellowtabistä sen monipuolisten sisältöjen takia.
– Tarkoituksenamme oli ottaa tabletit ensin vain sviitteihin tarjoamaan asiakkaille sisältöä vierailunsa varalle. Lopulta tabletteja päädyttiin kuitenkin ottamaan kaiken kaikkiaan 50 kappaletta pilottihankkeeseen mukaan, Hilkka kertoo.
Original Sokos Hotel Vaakunaan räätälöidyistä Yellowtab-laitteista löytyy hotellikansion lisäksi muun muassa aikakausi- ja sanomalehtien digiversiot, suositut suoratoistopalvelut, lastenohjelmat sekä pelit. Viimeisin lisätty ominaisuus on Vaakunan oman ravintolan room service-palvelu.
Tämän lisäksi Yellowtab oli pilottihankkeen aikana myös suosittu paikallisten yritysten ja yhteistyökumppaneiden mainospaikka. Laitteista löytyi hotellivieraiden näkökulmasta kiinnostavimmat tarjoukset, kampanjat sekä shoppailuvinkit.
Original Sokos Hotel Vaakuna on Green Key-hotelli, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että hotelli on sitoutunut olemaan ympäristöystävällinen. Yellowtab onnistui oivasti tukemaan tätä tavoitetta korvaamalla esimerkiksi paperiset hotellikansiot kokonaan. Yellowtab laitteet toivat pilotin aikana myös suoraa taloudellista säästöä, kun Vaakunan ei tarvitse enää erikseen tulostaa hotellikansioiden sisältöjä jokaiseen hotellihuoneeseen.
Palaute asiakkailta on ollut käytännössä pelkästään positiivista. Positiivista palautetta tukee myös laitteista keräämämme data.
Asiakkailla on luonnollisesti omat älylaitteet mukanaan, mutta se ei ole poissulkenut Yellowtabin käyttöä. Yellowtabistä löytyy niin monipuolista ja hyödyllistä sisältöä, että jopa 92 % hotellivieraista on käyttänyt laitetta Vaakunassa yöpyessään.
Laitteet ovat myös kestäneet hotellin asiakkaiden käyttöä erinomaisesti. Yksi ainoa laite on hajonnut asiakkaan käytössä ja sekin maahan pudottuaan.
Yellowtab-laitteet ovat tukeneet Vaakunan tavoitteita kehittyä modernimpaan suuntaan. Vanha hotellipuhelin ja moderni tabletti hotellihuoneissa toimivat hyvin rinnakkain. Ne viestivät perinteistä, mutta samalla myös tulevaisuuteen suuntaavasta modernista hotellista.
Pilottihanke on ollut niin onnistunut, että Yellowtab-laitteet on otettu käyttöön kaikissa Vaakunan 270:ssä hotellihuoneessa.

ENVIRONMENTAL PROGRAM
Part of Haikko's environmental program is to reduce waste. This was one of the reasons that Haikko replaced the printed hotel info booklets and other printable material with a tablet. For the guests' this means that all the needed information is easily found from one point of access. In addition to the hotel information, guests' can read magazines, news and access other entertaining content. They can also reserve tables from Haikko's restaurant and book times for various spa and beauty treatments
Read more
Contact Us

JOAKIM HEIKKOLA
Malmin asematie 1 A (Latokartanontie 7 A) 2krs / 00700 Helsinki, Finland
Tel. +358 44 5100049